Da er det nye callinganlegget fra Defigo ferdig montert og satt i drift. Installasjonen er foretatt i U. etg samt 1. og 2. etg. i BC, og gjelder dermed i første omgang for beboere i blokk B og C.
Systemet inneholder funksjonalitet som gjør at beboere med smarttelefon eller nettbrett kan se hvem som ringer på via video før man evt. slipper vedkommende inn. Det har også innebygget funksjon for nøkkelfri adkomst.
Beboere uten smarttelefon/nettbrett vil kunne betjene ringepanelet på samme måte som tidligere, via fasttelefon eller mobil. Men da uten funksjon for video og nøkkelfri adkomst.
Leverandøren vil i den nærmeste tiden gjennomføre testing av systemet, samt gjøre fortløpende endringer og tilpasninger skreddersydd for vårt sameie. Når dette er på plass, starter en 30 dagers testperiode av systemet i daglig drift. Styret vil deretter foreta en evaluering, før en evt. beslutning om installasjon i resten av sameiet vedtas. Da vil det også bli mulig å kjøpe et dedikert nettbrett for montering i egen leilighet fra leverandøren.
Beboere som har spørsmål, trenger hjelp til å komme i gang eller opplever feil, bes om å ta kontakt med leverandørens kundeservice på epost support@defigohome.com eller tlf. 22 21 00 20 (dagtid).