Kabel-TV, dekoder og internett

Fra 2022 har sameiet inngått en avtale med Telenor om en pakke som kalles Telenor Frihet M

Avtalen koster p.t. kr. 400,- pr. mnd. Dette gir seksjonseierne en gitt mengde «Poeng» som de kan bruke på høyere brebåndshastighet eller flere tv kanaler.

Dette kan den enkelte seksjonseier fordele og justere fritt.

Velger man laveste internetthastighet, koster dette 0,- «poeng» / Da kan man velge en større kanalpakke.

Beløpet inngår som en del av de månedlige felleskostnadene.

Beboere som ønsker flere TV-kanaler, eller vil oppgradere til raskere internetthastighet, må selv bestille dette fra Telenor.

Brukerstøtte
Ved problemer med anlegget, skal Telenors kundeservice kontaktes direkte. Vær oppmerksom på at du da kan få regning dersom firmaet tilkalles og feilen ligger i din egen TV eller tilslutningskabel. Ligger feilen i veggstøpsel eller i kabel i veggen, inngår utbedring av skade i vedlikeholdsavtalen uten kostnad for sameier.

Ved eierskifte
Fibersentralen og den digitale dekoderen tilhører leiligheten, og skal derfor følge leiligheten ved et eventuelt salg. Flytting må meldes til Telenor på telefon 9150 9000. Etter at flytting er meldt, og ny eier er registrert, overtar ny eier ansvar for modem og dekoder.

Telenor trenger H-nummeret til leiligheten ved registrering av ny bruker. Dette finner du nederst på ringepanelet utenfor inngangsdøren til leiligheten.

 

 

Email this to someoneShare on FacebookTweet about this on TwitterPrint this page