Flere beboere har, med god grunn, etterlyst videre fremdrift når det gjelder installasjon av nytt callinganlegg. Det har vært endel innkjøringsproblemer med systemet, som foreløpig kun har vært installert i oppgang BC. Disse problemene ser nå ut til å være under kontroll, og systemet ser ut til å fungere bra.
Vi ble derfor enige med leverandøren Defigo om om å starte en 30 dagers driftsperiode med virkning fra tirsdag 21. mai. Målet med denne perioden er at systemet skal fungere feilfritt i 30 dager sammenhengende. Etter 30 dager vil styret evaluere testperioden, og videre foreta en full skala installasjon i de øvrige inngangen, dersom alt går som planlagt.
Defigo beklager problemene som har oppstått og at prosessen har tatt lengre tid enn forespeilet. For styrets del har det vært viktig å ikke gå videre med installasjonen før vi er 100% trygge på at systemet fungerer optimalt.
De neste 30 dagene er det veldig viktig og nyttig for både styret og leverandøren at alle brukere i B og C som evt. opplever feil/problemer og/eller ønsker å gi tilbakemeldinger ang. systemet – rapporterer dette inn til kundeservice via support@defigohome.com. Vi ber i tillegg om at dere når dere sender henvendelsen, også sender en kopi til calling@grefsenterassehus.no, slik at styret får en førstehånds oversikt over de henvendelsene som evt. måtte komme.